Caos in Culver City

Redan på morgonen förstod vi att dagen skulle bli kaos. Jag och Sanna skulle ha foto på morgonen kl.9.30. För att hinna till skolan måste man ha marginal med 30 minuter eftersom bussjävlarna inte matchar o stannar var femte meter. Självklart vaknade vi klockan kvart i 9 vilket betyder att vi hade sisodär 15 min på oss innan bussen gick. Med sminket utkladdat i hela fejjan, håret ovårdat och halvt påklädda kutar vi till bussen som vi faktiskt precis hinner med. Sanna var nu tvungen att läsa morgontidningen LA Times för att lugna ner sig=) När hon bläddrar förbi horoskopet svär hon tyst för sig själv. Jag undrar självklart var det var, så hon börjar läsa jungrun: Kortfattat " du kommer få en helvetes dag!" Citat av sanna " Fan, det här började ju jävligt bra". Och värre skulle det bli visade det sig. 

Efter att ha kommit försent till lektionen skulle vi åka till Target för att köpa en ny kamera. Vi hade nämligen hört att det skulle vara mycket billigare där än i vanliga affärer. Utan karta och utan lokalsinne  frågade vi oss fram och tog bussar på måfå för att hitta rätt. Det enda vi visste var att Target låg i culver city. Vi började snart inse att detta va lättare sagt än gjort. varför ska LA va så jäävla stort! 1 kvarter tar typ 20 min. SÅ 15 kvarter senare, ömmande axlar, såriga fötter och en och annan sur kommenter och elaka utrop om hur idiotiska amerikanarna är hittade vi äntligen till jävla Target. Självklart var kameran INTE billigare och min yoga-mattan som jag skulle köpa var t.o.m dyrare. Lessna och irriterade ringde vi taxi och åkte hem.

Haha, nästa gång går vi bara ner till Ralph.   //Malin & Sanna



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0